Prelucrarea datelor cu caracter personal


Consideram asigurarea dreptului la protectia datelor cu caracter personal ca un angajament fundamental havaa.ro, prin urmare vom dedica toate resursele si eforturile necesare pentru a prelucra datele dumneavoastra in deplina concordanta cu Regulamentul (UE) 2016/679 (“Regulamentul general privind protectia datelor” sau “GDPR”), precum si cu orice alta legislatie aplicabila pe teritoriul Romaniei.

 

Cine suntem si cum ne puteti contacta
Havaa.ro este denumirea comerciala al SC ESHOP SALES SRL, persoana juridica de nationalitate romana, avand sediul social in Brasov, strada Nucului, nr. 48, cu numar de ordine in Registrul Comertului J08/1856/2013, cod unic de inregistrare fiscala RO32556633 (in continuare “havaa” sau “noi“). In sensul legislatiei cu privire la protectia datelor, suntem operator atunci cand prelucram datele dvs cu caracter personal.

Politica de confidentialitate se aplica datelor personale ale celor care doresc sa devina, sunt sau au fost clienti havaa, inclusiv datele colectate, utilizate sau dezvaluite in timp ce utilizeaza site-ul companiei noastre, disponibil la adresa www.havaa.ro

Va puteti gestiona consimtamantul asupra scopurilor in care vor fi utilizate datele cu caracter personal trimitand un e-mail la adresa office@havaa.ro, sau prin posta sau curier la adresa strada Nucului, nr. 48, sc. A, et. 2, ap. 11, Brasov sau accesand panoul de administrare la adresa: https://www.havaa.ro/gdpr/profile.

 

Care sunt scopurile si temeiurile prelucrarii
Datele cu caracter personal sunt colectate pentru derularea efectiva a relatiilor comerciale, pentru a va oferi servicii cat mai bune (livrari rapide, plati electronice etc.), pentru a imbunatati permanent functionalitatile site-ului nostru sau pentru a va aduce in atentie reclame si promotii relevante pentru dumneavoastra.

Limitam datele personale pe care le colectam la ceea ce este relevant in vederea procesarii particulare a acestora. Nu procesam datele dumneavoastra personale in moduri care sunt incompatibile cu scopurile pentru care informatiile au fost colectate sau ulterior autorizate de dumneavoastra.

Vom utiliza datele dvs. cu caracter personal in urmatoarele scopuri:

- Pentru prestarea serviciilor havaa in beneficiul dvs.
Acest scop general poate include, dupa caz, urmatoarele:

  • Crearea si administrarea contului in cadrul platformei havaa
  • Prelucrarea comenzilor, inclusiv preluarea, validarea, expedierea si facturarea acestora
  • Solutionarea anularilor sau a problemelor de orice natura referitoare la o comanda, la bunurile sau serviciile achizitionate
  • Returnarea produselor conform prevederilor legale
  • Rambursarea contravalorii  produselor conform prevederilor legale
  • Asigurarea serviciilor de suport, inclusiv oferirea de raspunsuri la intrebarile dvs cu privire la comenzile dvs sau la bunurile si serviciile havaa

Prelucrarea datelor dvs. pentru aceste scopuri este in cele mai multe cazuri necesara pentru incheierea si executarea unui contract intre havaa si dvs. De asemenea, anumite prelucrari subsumate acestor scopuri sunt impuse de legislatia aplicabila, inclusiv legislatia fiscala si contabila.

 

Pentru prelucarea datelor contractuale obligatorii:
Se pot colecta date (nume, prenume, telefon, email etc.) pentru a putea sa raspundem intrebarilor dumneavoastra legate de produsele noastre, pentru a putea organiza procesarea si livrarea efectiva a comenzilor dumneavoastra. Aceste date sunt colectate prin formulare dedicate din site de genul: contact, solicita oferta, comanda online, contul meu etc. Fara aceste date, comanda dumneavoastra nu poate fi preluata, nu poate fi prelucrata (de exemplu nu pot fi emise documente fiscale pentru incasarea contravalorii produselor, etc) si nu poate fi livrata (prin curier sau prin alte metode acceptate). Nu veti putea beneficia de serviciile sau produsele noastre utilizand site-ul nostru, fara a furniza aceste date.

Putem dezvalui datele dumneavoastra personale fara a va oferi posibilitatea de a renunta atunci cand utilizam procesatorii terta parte (firme de curierat, procesatori de plati online etc.) pentru a efectua servicii in numele nostru si conform instructiunilor noastre.
Clientii nu pot renunta la primirea de e-mailuri legate de procesarea, derularea si livrarea comenzii (sau a altor procese asociate acestui scop).
Temeiul juridic pentru prelucrarea acestor date il reprezinta interesele noastre legitime (articolul 6 alin 1 lif (f) din regulamentul general privind protectia datelor).

 

Pentru imbunatatirea serviciilor noastre
Ne dorim in permanenta sa va oferim cea mai buna experienta de cumparare online. Pentru aceasta, putem colecta si utiliza anumite informatii in legatura cu comportamentul dvs. de Cumpararor, va putem invita sa completati chestionare de satisfactie subsecvent finalizarii unei comenzi sau putem desfasura, direct sau cu ajutorul unor parteneri, studii si cercetari de piata.

Ne intemeiem aceste activitati pe interesul nostru legitim de a desfasura activitati comerciale, avand intotdeauna grija ca drepturile si libertatile dvs. fundamentale sa nu fie afectate.

Se pot colecta date directe (nume, prenume, telefon, email, etc) pentru asigurarea unei experiente mai bune in utilizarea site-ului. Datele se colecteaza prin intermediul formularelor din site de genul: alerta de pret (pentru a primit atentionare la scaderea unui pret), alerta de stoc (pentru a fi alertat cand un produs apare in stoc), cosuri abandonate (pentru a va reaminti de achizitiile nefinalizate), solicitare review etc.

Se pot colecta datele indirecte ce se pot utiliza in crearea unui website mai bine structurat (ex: rapoartele din Google Analytics etc.). Aceste date ne ajuta sa vedem fluxul de navigare a vizitatorilor in site, volumul de navigare precum si alte informatii utile relevante in imbunatatirea site-ului, pentru a va oferi o experienta de navigare cat mai buna.

Toate aceste functionalitati sunt gandite pentru a va oferi cele mai bune optiuni de informare si achizitie.
Daca nu sunteti de acord cu utilizarea datelor in acest scop, nu puteti beneficia de  avantajele acestor functionalitati.
Temeiul legal al colectarii acestor date il reprezinta consimtamantul (art.6 alineatul (1) litera (a) din Regulamentul general privind protectia datelor).

 

Pentru marketing
Vrem sa va tinem la curent cu privire la cele mai bune oferte pentru produsele/serviciile care va intereseaza. In acest sens, va putem trimite orice tip de mesaj (cum ar fi: e-mail/SMS/telefonic/mobile push/webpush/etc.)  continand informatii generale si tematice, informatii cu privire la produse similare sau complementare cu cele pe care le-ati achizitionat, informatii cu privire la oferte sau promotii, informatii referitoare la produse adaugate in sectiunea “Cont/Cosul meu” sau sectiunea  “Cont/Favorite” sau ati aratat interes sa le achizitionati si putem afisa recomandari personalizate pe site-ul web cu privire la comportamentul dvs. de cumparator (de ex. produsele vizualizate / adaugate in wishlist / achizitionate) pentru a va crea un profil. Ne asiguram intotdeauna ca aceste prelucrari se efectueaza cu respectarea drepturilor si libertatilor dvs. si ca deciziile luate in baza acestora nu au efecte legale asupra dvs. si nu va  afecteaza similar intr-o masura semnificativa.

In anumite situatii, ne putem baza activitatile de marketing pe interesul nostru legitim de a ne promova si dezvolta activitatea comerciala. In orice situatie in care folosim informatii cu privire la dvs. pentru un interes legitim al nostru, avem grija si luam toate masurile necesare pentru ca  drepturile si libertatile dvs. fundamentale sa nu fie afectate. Cu toate acestea, ne puteti solicita oricand, prin mijloacele descrise mai sus, sa oprim prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal in scop de marketing, urmand sa dam curs cererii dvs.

Se colecteaza date personale, cum ar fi datele directe (nume, prenume, telefon, email etc.) sau indirecte (cookie-uri, adresa de IP a calculatorului, locatia, ID-urile dispozitivelor mobile etc.).

Cookie-urile sunt fisiere de date care sunt trimise de pe un site web catre un browser pentru a inregistra informatii despre utilizatori in diferite scopuri. Utilizam cookie-uri si tehnologii similare. Datele pot fi utilizate si pentru afisarea unor reclame adaptate dorintelor dumneavoastra (ex: Google Remarketing, Facebook Pixel etc.). Este posibil sa va fie prezentate reclame la produsele de care ati fost interesati sau pe care le-ati vizualizat.

Site-ul nostru va permite sa va conectati cu retele media sociale, cum ar fi Facebook, Instagram. Conectandu-va, se pot colecta adresa IP si pagina pe care o vizitati din site-ul nostru. De asemenea se seteaza un cookie pentru a permite aplicatiilor de social media sa functioneze corect. S-ar putea sa vi se ofere o optiune de catre conturile de social media pentru a posta informatii despre activitatile dumneavoastra pe pagina personala de profil din reteaua social media, pentru a le permite accesul si altor utilizatori la acele informatii din reteaua dumneavoastra.

Temeiul legal al colectarii acestor date il reprezinta consimtamantul (art.6 alineatul (1) litera (a) din Regulamentul general privind protectia datelor).

 

Cui transmitem datele dvs. cu caracter personal
Dupa caz, putem transmite sau oferi acces la anumite date cu caracter personal ale dvs. urmatoarelor categorii de destinatari:

  • furnizorilor de servicii de curierat
  • furnizorilor de servicii de plata/bancare
  • furnizorilor de servicii de marketing
  • furnizorilor de servicii de cercetare de piata
  • furnizorilor de servicii IT
  • alte scopuri: servicii de contabilitate, avocatura, consultanta, afiliati, parteneri de afaceri etc.
  • altor societati cu care putem dezvolta programe comune de ofertare pe piata a bunurilor si serviciilor noastre.

In cazul in care ne revine o obligatie legala sau daca este necesar pentru a ne apara un interes legitim, putem de asemenea divulga anumite date cu caracter personal unor autoritati publice.

Dezvaluirea datelor se face in temeiul faptului ca serviciile necesare derularii afacerilor noastre nu pot fi prestate de catre noi. Depunem toate eforturile pentru a avea un angajament de confidentialitate din partea acestora, prin care garanteaza ca aceste date sunt pastrate in siguranta si ca furnizarea acestor informatii personale se face conform legislatiei in vigoare. In cazul in care furnizorii nostri de servicii de gazduire, trimitere de newslettere sau alte servicii similare sunt transferate in afara spatiului economic european (SEE), se depun eforturi pentru a se asigura masuri de protectie adecvate.

Ne asiguram ca accesul la datele dvs. de catre tertii persoane juridice de drept privat se realizeaza in conformitate cu prevederile legale privind protectia datelor si confidentialitatea informatiilor, in baza unor contracte incheiate cu acestia.

 

Ce drepturi aveti
Depunem toate eforturile pentru a va garanta drepturile pe care le aveti, in conformitate cu legislatia in vigoare.

Aveti dreptul de a accesa datele dumneavoastra personale. In consecinta, daca este cazul, va oferim acces la datele personale pe care le pastram in legatura cu dumneavoastra. De asemenea, va oferim posibilitatea de a alege daca doriti sa primiti oferte si promotii de la noi, dar si sa corectati, sa modificati sau sa stergeti informatiile dumneavoastra.

Putem limita sau refuza accesul la datele cu caracter personal, in cazul in care eforturile sau cheltuielile de furnizare a accesului ar fi disproportionate fata de riscurile pentru intimitatea dumneavoastra, sau daca drepturile altor persoane, altele decat dumneavoastra, ar fi incalcate. Alte motive pentru refuzul sau limitarea accesului pot include restrictiile impuse de legislatia in vigoare sau alte aspecte similare, indreptatite.

Aveti dreptul de modificare si stergere a datelor dumneavoastra cu caracter personal, in special a datelor incomplete sau inexacte de exemplu, in cazul in care unele dintre datele personale pe care le-ati furnizat (numar de telefon, adresa e-mail, persoana imputernicita etc.) nu mai sunt actuale.  
Luam masuri rezonabile pentru a ne asigura ca datele personale pe care le procesam sunt viabile pentru utilizarea dorita si exacte, complete si actuale. In acest sens, ne bazam pe dumneavoastra sa actualizati si sa corectati datele personale in masura in care este necesar pentru scopurile pentru care  au fost colectate sau ulterior autorizate de dumneavoastra.
Solicitarile de accesare, modificare sau stergere a informatiilor vor fi tratate in termen de 30 de zile.

Aveti dreptul de restrictionare a prelucrarii, de a va opune prelucrarii datelor personale care va privesc si sa solicitati rectificarea, actualizarea ori stergerea datelor in conditiile legii. Acest drept poate fi exercitat oricand, in mod gratuit si fara justificare, cu exceptia acelor date pentru care prelucrarea reprezinta o obligatie legala.

Aveti dreptul de a solicita portabilitatea (exportul) datelor cu caracter personal. Putem limita sau refuza portabilitatea datelor cu caracter personal, in cazul in care eforturile sau cheltuielile de furnizare a accesului ar fi disproportionate fata de avantajele aduse in cazul respectiv.

Aveti dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale cu caracter automat.

Aveti dreptul de a inainta plangere catre Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (A.N.S.P.D.C.P.), precum si de a va adresa justitiei, in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare.

 

Cum asiguram securitatea datelor?
Siguranta datelor dumneavoastra este importanta pentru noi. Depunem toate eforturile necesare in acest sens.

Luam masuri rezonabile si adecvate pentru a proteja datele personale de pierderi, utilizari incorecte si acces neautorizat, dezvaluire, modificare si distrugere, tinand cont de natura acestora. Luam toate masurile interne pentru a identifica si a asigura securitatea  informatiilor, masurile fiind verificate in mod regulat si adaptate la stadiul tehnicii. Compania noastra utilizeaza furnizori de servicii conexe cu notorietate in piata (ex: servicii de gazduire, servicii de dezvoltare software, solutii de marketing etc.) pentru indeplinirea acestui obiectiv.

Care este perioada de pastrare?
Pastram informatiile conform specificatiilor legale si atata timp cat dumneavoastra sunteti de acord.

Stocarea datelor cu caracter personal se face pe perioadele de timp specificate de legislatia in vigoare, in vederea mentinerii evidentelor legate de activitatile desfasurate, pentru protejarea drepturilor in justitie si exercitarea altor drepturi conform legii si contractelor incheiate, indeplinirea eventualelor cerinte de arhivare, in acord cu dispozitiile legale. Datele cu caracter personal necesare beneficierii de functionalitatile site-ului nostru si a activitatilor cu caracter promotional se stocheaza pe o perioada nedeterminata de timp, pana la stergerea contului dumneavoastra.

 

Ce facem in cazul incidentelor de securitate?
Informarea dumneavoastra si a autoritatilor este primul pas. Remedierea situatiei aparute este prioritatea noastra.
In cazul in care survine o incalcare a datelor cu caracter personal vom notifica autoritatile competente pentru protectia datelor in termen de 72 de ore, in functie de gradul de risc pentru client sau pentru vizitatorul site-ului. Clientii afectati sau vizitatorii site-ului vor fi, de asemenea, notificati in legatura cu incalcarea.

Vom lua toate masurile necesare remedierii situatiilor aparute, in vederea protejarii drepturilor dumneavoastra.